URSA Romania: „Ne asteptam la o stagnare a pietei de vata de sticla in acest an”

0
804
inflatie_scadere

Compania URSA Romania a inregistrat la mijlocul anului o cifra de afaceri de 2,6 milioane de euro, aceasta situandu-se aproximativ la acelasi nivel cu cea raportata anul trecut pentru aceeasi perioada. “Ne mentinem tinta de crestere de 5-6 procente pentru acest an, avand in vedere ca, in mod traditional, volumele cresc in a doua parte a anului. Pe ansamblul pietei de vata de sticla se pot inregistra usoare cresteri, insa cel mai probabil aceasta se va situa la nivelul anului trecut, cand, din estimarile noastre piata s-a ridicat la aproximativ 15 milioane de euro”, precizeaza Sorin Pana, director comercial URSA Romania.

Din punct de vedere al consumului zonal, partea de est a tarii cumpara cea mai multa vata de sticla, insa de calitate basic, in timp ce, in zona de sud-est, se vinde vata de o calitate superioara. in zona de vest a tarii consumul este cel mai redus si in continua scadere de la an la an. “in zona de vest pare ca se construieste din ce in ce mai putin, iar aceasta tendinta se observa si in consumul produselor noastre, cu o traditie indelungata in aceasta parte a tarii. La fel se intampla si cu judetele de sud, cu iesire la Dunare, unde veniturile populatiei sunt foarte scazute, si unde ai impresia ca nu se intampla nimic de ani de zile. Un fenomen imbucurator este faptul ca, de cativa ani, in orasele mai dezvoltate din sud-est au inceput sa creasca cererile de materiale de calitate. La o evaluare proportionala a acestui fenomen, observam ca cele mai multe cereri de produse cu calitate ridicata le primim din Bucuresti si zonele limitrofe, raportul fiind de 15 la 1, fata de restul tarii, explica Sorin Pana.

Cererea de materiale de calitate este in usoara crestere pentru ca au inceput sa existe din ce in ce mai multi consumatori care isi fac calcule de eficienta energetica, atunci cand isi izoleaza casa. Un calcul simplu releva ca pentru 150 mp de acoperis pretul mediu pentru o izolatie cu vata de sticla de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de cca. 4000 de RON. Iar daca se foloseste un material de calitate basic, la aceeasi grosime, pentru aceeasi suprafata, pretul poate ajunge la aproximativ 3000 RON. “Daca fiecare consumator ar deveni constient de acest calcul, atunci cu siguranta cererile pentru materialele din zona basic ar putea sa se reduca, in favoarea celor de calitate. Din pacate, greseala pe care o fac cei mai multi utilizatori este ca nu folosesc grosimea recomandata de minim 30 cm la izolatiile acoperisurilor, dimensiunea cea mai intalnita fiind de 15 cm sau chiar mai putin. in aceste conditii, banii „economisiti” cu aceasta izolatie basic de maxim 15 cm, sunt practic inghititi in 2-3 ani de cresterile de pret la toate tipurile de energie, iar eficienta sperata este minima, in realitate”, mentioneaza Sorin Pana.

“Este nevoie de o schimbare de paradigma referitoare la spatiile in care locuim. Oamenii trebuie sa inteleaga ca o casa este ca o masina. Daca atunci cand cumperi o masina primul lucru care te intereseaza este consumul, asa ar trebui sa se intample si cu casa, fie ca vorbim de o locuinta la bloc sau o casa pe pamant. in acest fel, se vor produce schimbari care sa conteze cu adevarat in ceea ce priveste economia de energie si calitatea vietii din spatiile de locuit” adauga Sorin Pana.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here