Soseaua de centura a Constantei se deschide traficului – noua autostrada va facilita traficul greu din port si traficul de tranzit turistic

0
727

Tronsonul de nord al noii sosele de centura a orasului Constanta, parte din Coridor Rutier Pan-European IV, finantat de catre Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), a fost deschis astazi traficului. Tronsonul de sud al centurii, care are in total 22.9 km, a fost finalizat in 2011. Centura va devia traficul greu din port in afara orasului si va oferi un acces fluent traficului turistic dinspre Bucuresti si nordul tarii catre statiunile din sudul Constantei.

Proiectul mai include si reabilitarea a zece poduri importante din regiunea Constantei si reconstructia unei parti din reteaua nationala de drumuri afectata de inundatiile grave din 2005. Aceste lucrari sunt in curs de desfasurare. BERD finanteaza acest important proiect de infrastructura printr-un imprumut pe 16 ani in valoare de 145 milioane euro, acordat in 2005, cea mai mare investitie a Bancii in Romania la momentul respectiv. Imprumutul include o parte in lei echivalenta cu 56 milioane euro (204
milioane RON) pentru a permite atenuarea riscului valutar.

Proiectul face parte dintr-un program de modernizare a infrastructurii, ce include modernizarea tronsonului Cernavoda – Constanta al Autostrazii Bucuresti-Constanta. Programul este co-finantat de catre Banca Europeana de Investitii, de Guvernul Romaniei si de fondurile de coeziune ale Uniunii Europene (UE). « Suntem incantati sa vedem ca tronsonul de nord al soselei de centura a Constantei este deschis traficului astazi. Noua si moderna autostrada, construita cu ajutorul BERD, va ajuta la ameliorarea congestiei rutiere in zona Constantei, la reducerea duratelor de calatorie si la reducerea considerabila a poluarii in oras », a declarat Claudia Pendred, Director BERD pentru Romania.

« Deschiderea pentru trafic a centurii de nord a Constantei, tronsonul final al autostrazii Bucuresti-Constanta, va asigura, la extremitatea ei sudica, o legatura directa cu portul Constanta. Imbunatatirea accesului catre port, cel mai mare port al Romaniei, va avea implicatii majore asupra dezvoltarii regionale a acestei zone cheie pentru Romania si estul Europei », a adaugat Sue Barrett, Director BERD al diviziei de Transport.

Sustinerea modernizarii infrastructurii in Romania ramane o prioritate cheie pentru BERD. Banca sprijina in prezent proiecte care faciliteaza absorbtia fondurilor de coeziune si structurale ale UE. BERD este cel mai mare investitor in Romania. Banca a investit peste 5,8 miliarde euro in diverse sectoare ale economiei, dintre care 1,2 miliarde in proiecte de infrastructura.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here