Nestle Romania vrea sa revina pe crestere in urmatorul an

0
103

Nestle Romania estimeaza ca va incheia 2013 cu o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut, de 718 milioane lei, si ramanerea pe profit, a declarat directorul general al companiei de bunuri de larg consum, Herve de Froment, care arata ca principalul obiectiv este revenirea pe crestere.

„La inceputul anilor 2000 cresterile erau de doua cifre pentru noi toti, iar dupa 2008, odata cu venirea crizei, ratele au inceput sa scada. Lucrurile s-au schimbat si trebuie sa ne adaptam. in acest an, daca suntem la acelasi nivel, si asta este targetul nostru, vom fi multumiti. in termeni de profit, vom ramane in zona pozitiva”, a aratat de Froment, citat de Mediafax.

La nivelul primului semestru al acestui an, compania a avut o cifra de afaceri de 352 milioane lei si un profit de 3,5 milioane lei. Anul trecut compania a raportat o cifra de afaceri de 718 milioane lei, in crestere cu 8% comparativ cu anul anterior, si trecerea pe profit, de 5,5 milioane lei, dupa mai multi ani in care a inregistrat pierderi.

Oficialul Nestle Romania a adaugat ca obiectivele principale ale companiei sunt reintoarcerea pe crestere si o activitate echilibrata, si s-a aratat optimist in ceea ce priveste perspectivele de crestere ale companiei.

„Vom creste mai accelerat pe unele categorii si mai putin accelerat pe altele. Ramanem optimisti, pentru ca sunt oportunitati. Trebuie sa creasca puterea de cumparare pentru ca asa va veni cresterea. Vrem sa castigam cota de piata. Vom reveni pe crestere cat de curand”, a aratat de Froment.

Referitor la posibilitatile de crestere a puterii de cumparare, seful companiei a mentionat majorarea venitului net si scaderea inflatiei.

Portofoliul Nestle Romania cuprinde cereale pentru micul dejun si batoane de cereale, bauturi calde, divizia Nestle Professional, dulciuri, inghetata, produse culinare, produse pentru sugari si hrana pentru animale. inafara segmentului de bauturi calde (Nescafe, Nesquick) care reprezinta 26% din business, celelalte categorii de produse au un aport intre 7% si 12%.

„Nu avem o categorie dominanta, avem un portofoliu echilibrat. Cele mai multe dintre branduri sunt lideri pe categoriile lor”, a spus seful Nestle Romania.

El a adaugat ca sunt segmente care au inregistrat cresteri, precum mancarea pentru animalele de companie, dulciurile, cerealele, produsele culinare, dar si segmente care scad, precum inghetata sau cafeaua solubila.

„Vanzarile de mancare pentru animalele de companie inregistreaza un boom, cerealele cresc, dulciurile isi continua cresterea, produsele culinare cresc, in schimb produsele pentru sugari nu mai cresc cu viteza de alta data, pentru ca a scazut si numarul nasterilor, inghetata a scazut pentru ca anul acesta vremea nu a fost buna, si cafeaua solubila scade, din cauza trecerii de la comertul traditional la cel modern”, a explicat directorul general al Nestle Romania.

Nestle a intrat pe piata romaneasca in 1995, in 2000 a cumparat fabrica de napolitane Joe de la Timisoara, unde ambaleaza si cafeaua solubila Nescafe, iar in 2006 a achizitionat Delta Ice Cream, care avea o unitate de productie langa Bucuresti. in 2008, compania a transferat productia in Bulgaria.

„Am investit in Romania si vom continua sa investim, sa ne imbunatatim fabrica. (…) Exportam napolitanele Joe in circa cinci state. in Grecia si Bulgaria merg foarte bine. Am putea avea planuri pentru viitor (de crestere a exporturilor – n.r.)”, a mai spus de Froment.

Compania are in prezent 928 de angajati in Bucuresti si in Timisoara.

Grupul Nestle a lansat vineri la nivel european un program pentru sustinerea tinerilor in integrarea pe piata muncii, rata somajului in randul persoanelor cu varste de pana la 25 de ani fiind de 23%.

Acest demers vizeaza crearea a peste 20.000 de oportunitati pentru tinerii cu varste de pana la 30 de ani din Europa, in urmatorii trei ani, reprezentate de 10.000 de locuri de munca si 10.000 de stagii de practica in diverse sectoare, precum productie, administratie, resurse umane, vanzari, marketing, finante, inginerie sau cercetare din cadrul companiei Nestle.

in Romania, Nestle Romania va crea 180 de oportunitati profesionale, respectiv 75 de locuri de munca si 105 programe de internship.

Herve de Froment este director al Nestle Romania de la inceputul acestui an.

Grupul elvetian Nestle este prezent in 86 de tari, cu un numar de 468 de fabrici si 300.000 de angajati.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here