MedLife si REGINA MARIA isi exprima ingrijorarea in ceea ce priveste tratamentul fiscal aplicat asigurarilor voluntare de sanatate

0
62

Sistemul Medical MedLife si Reteaua de sanatate REGINA MARIA, primii doi cei mai mari furnizori de servicii medicale private din Romania, isi exprima ingrijorarea in ceea ce priveste tratamentul fiscal aplicabil asigurarilor voluntare de sanatate, lucru care poate restrange accesul populatiei la servicii medicale de calitate.

Potrivit companiilor de consultanta fiscala (doua dintre cele patru cele mai mari companii de audit la nivel mondial – parte din ”Big Four”), la ora actuala, in Romania, asigurarile voluntare de sanatate nu pot fi deductibile din punct de vedere fiscal intrucat acestea includ si servicii care se suprapun cu cele acoperite de pachetul de baza (Legea 95/2006), fapt ce contravine legislatiei in vigoare din domeniul sanatatii1. Acest lucru vine in defavoarea dezvoltarii coerente a sistemului de sanatate privat din Romania.

Mai mult, acest context ar putea aduce riscuri crescute la adresa companiilor care au contractat pentru angajati asigurari voluntare de sanatate, astfel ca, in situatia unor controale ANAF, acestea ar putea fi nevoite sa achite, retroactiv, contributiile sociale, impozit pe profit si penalitati aferente sumelor recalculate.

Sistemul Medical MedLife si Reteaua de sanatate REGINA MARIA, in calitate de furnizori de servicii medicale private si, in acelasi timp, de cei mai mari investitori in medicina privata din Romania, cred intr-un sistem de facilitati echitabile, care sa permita in continuare dezvoltarea sistemului de sanatate din Romania si cresterea accesului populatiei la servicii medicale de calitate.

Primii doi cei mai mari furnizori de servicii medicale private din Romania solicita modificarea legislatiei fiscale astfel incat, atat asigurarile voluntare de sanatate, care fac referire la serviciile de spitalizare, cat si pachetele de servicii de preventie medicala oferite de operatorii medicali privati, sa beneficieze de deductibilitate fiscala. Acest lucru se poate realiza si printr-o reglementare a pachetului de baza din sanatate.

“Credem foarte mult intr-o coabitare transparenta si deschisa a celor doua tipuri de produse – asigurari voluntare de sanatate si abonamente de sanatate. Aceasta coabitare aduce beneficii majore pacientului, prin facilitarea accesului la servicii medicale pe toate cele trei paliere de nevoi de sanatate: educatie continua si preventie, dar si evaluarea si rezolvarea unor probleme de sanatate cu o dificultate mica, medie cat si grava. Vorbim despre doua produse care acopera nevoi medicale diferite: pachetele de preventie care asigura partea de profilaxie si educatie medicala, in timp ce asigurarea acopera un risc medical pentru nevoi spitalicesti. Aceste doua produse acopera integral nevoile de servicii din sistemul de sanatate din Romania si trebuie sa beneficieze de tratament fiscal echitabil.” a declarat Fady Chreih, Directorul General al Retelei de sanatate REGINA MARIA.

“Prin utilizarea facilitatilor fiscale si a reglementarilor europene, statul roman ar putea incuraja dezvoltarea companiilor private care ar oferi servicii medicale de calitate si, de asemenea, ar contribui prin impozitele platite la finantarea bugetului de stat. Suntem prezenti pe piata de servicii medicale private din Romania de douazeci de ani, timp in care am dezvoltat o retea de zeci de spitale, clinici si laboratoare si am investit anual milioane de euro pentru dezvoltarea infrastructurii si implicit pentru cresterea calitatii actului medical contribuind, in acelasii timp, la reducerea cheltuielilor suportate de stat pentru sanatate. Vrem in continuare sa facem investitii in sistemul de sanatate si sa facilitam accesul unui numar cat mai mare de romani la servicii de calitate, comparabile cu cele din strainatate.”, sustine Mihai Marcu, Presedinte CA MedLife.

Un exemplu de sistem european matur si total opus de cel din Romania este cel din Franta – unde sistemul de asigurari de sanatate obligatoriu este completat de asigurarile voluntare de sanatate. Astfel, potrivit ultimelor reglementari in materie fiscala, incepand cu 1 ianuarie 2016, angajatorii francezi sunt obligati sa ofere angajatilor asigurari voluntare de sanatate avand tratament fiscal privilegiat. La ora actuala, peste 88% dintre francezi detin o asigurare privata de sanatate, 20% din cheltuielile totale pentru sanatate fiind acoperite prin acestea. Desi Franta are un sistem public de sanatate, acesta nu acopera toate nevoile pacientilor. Astfel, 88% din populatie are polite de asigurare privata complementara. Asigurarea complementara acopera costurile totale sau partiale nerambursate de sistem.

LĂSAȚI UN MESAJ