Manelistii il critica pe Boc, spunand ca politicienii s-au folosit de muzica lor. Cum comentezi?

0
631
manele

maneleInterpretii de manele Sorinel Pustiul, Nicolae Guta si Liviu Guta sunt revoltati de intentia Guvernului de a le impozita veniturile, declarand pentru MEDIAFAX ca impozitarea „atentiilor” este „o prostie” si ca in campanii politicienii s-au folosit de muzica lor pentru a se apropia de electorat.

Mai multi interpreti de manele au comentat, pentru MEDIAFAX, afirmatiile premierului Emil Boc potrivit carora cantaretii de manele vor trebui sa plateasca impozit pe veniturile obtinute, la fel ca orice alt cetatean, normele de aplicare urmand sa fie elaborate pana la sfarsitul acestei luni.

Sorinel Pustiul a declarat, pentru MEDIAFAX, ca intentia lui Emil Boc de a impozita „micile atentii” este „o prostie”.

„Nu stiu pe unde sa scoata camasa. Vor sa ia impozite de ospatari, manichiuriste, doctori, politisti, pentru micile atentii primite. E o tampenie, este o strategie foarte proasta. Oamenii astia (politicienii, n.r.) de ce nu au pus impozitarea spagilor cand erau in campanii si ne chemau sa le cantam ca sa le vina oamenii sa asculte discursurile lor. Asa s-au folosit de noi. De ce au apelat la manelisti in campania electorala? Domnul Nicolae Guta chiar a facut o melodie, in campanie, despre Traian Basescu. Atunci, de ce nu a facut domnul Traian Basescu discutia despre impozitarea spagilor? Au avut nevoie de noi. Au avut nevoie de ajutorul nostru ca sa stranga lumea (la mitingurile electorale, n.r.)”, a spus Sorinel Pustiul.

Sorinel Pustiul a spus ca este la latitudinea oamenilor care vin la o nunta sa ii ofere atentii si nu le impune el o anumita suma.

„Eu nu am cum sa le impun oamenilor care vin la o nunta sa-mi dea mici atentii, tipsu’ cum se spune. Sunt si smecheri care imi cer banii inapoi dupa ce cant si eu le dau banii inapoi, ca sa pot sa ma duc acasa, langa copiii mei si la sotia mea”, a explicat Sorinel Pustiul. „Sa-mi trimita ei (politicienii, n.r.) agent de paza, sa-mi tina punga, da’ sa fie de incredere”, a mai spus, in gluma, Sorinel Pustiul, care a recunoscut ca este foarte suparat din cauza intentiilor premierului Emil Boc.

Revoltat de afirmatiile premierului Emil Boc este si Nicolae Guta, care, in campania electorala pentru alegerile prezidentiale, a interpretat, impreuna cu Roxana – Printesa Ardealului, melodia „Basescu Presedinte”, o piesa foarte mediatizata pe posturile Etno TV si Taraf TV, controlate de familia Prigoana.

„Se platesc impozite pe spaga? Ei vor sa impoziteze bacsisul pe care-l primim la nunti. Sa-i impoziteze pe altii, care au bani mai multi. Eu sunt in regula”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Nicolae Guta, precizand ca a cantat la sute de nunti pana in prezent.

La randul sau, Liviu Guta a spus ca el are carte de munca si plateste impozite. „Am o casa de productie si contractele pe care le fac le fac pe studioul meu de productie. Platesc impozite la stat. Ma suna oameni care vor sa le cant si fac contract cu ei. Nu mi se pare o idee buna sa puna impozite pe cadourile primite. Ar insemna sa se impoziteze si bacsisurile primite de ospatari, spre exemplu. Dar asta-i Romania”, a declarat, pentru MEDIAFAX, Liviu Guta.

In plus, interpretul a precizat ca activitatea sa a fost oricum afectata de criza financiara. „Nici eu nu mai cer banii pe care-i ceream inainte”, a spus Liviu Guta.

Si Dan Bursuc, producator, impresar si seful uneia dintre cele mai cunoscute formatii de acompaniament pentru cantaretii de manele, a declarat, pentru MEDIAFAX, ca interpretii de manele platesc impozite. „Majoritatea dintre noi ne platim datoriile fata de statul in care traim. Dar cadourile primite de interpreti stiu ca nu au cum sa le impoziteze. Nu pot fi impozitate cadourile si dedicatiile. Este o traditie ca lautarul sa cante la urechea omului – o persoana poate sa ii ceara unui lautar sa-i cante o melodie de foc si jale sau de inima albastra – si omul sa se regaseasca in muzica celui care interpreteaza. Acea persoana isi gaseste alinarea si omul ii multumeste”, a explicat Dan Bursuc.

Totodata, Dan Bursuc a spus ca, de-a lungul timpului, a cantat pentru toate genurile de oameni. „Am cantat la tot felul de oameni si toti suntem oameni. Toti simtim la fel. Nu stiu cui nu-i place muzica”, a mai spus Dan Bursuc.

Pe de alta parte, cantaretul Costi Ionita, care, de-a lungul activitatii sale, a colaborat in mai multe randuri cu interpreti de manele, a declarat pentru MEDIAFAX ca „toti artistii au firme si se platesc impozite”.

„Cred ca este o chestiune de imagine, in loc sa se vada pe ei de la varf, arunca lucruri, afirmatii de genul asta. Toti avem firme si platim impozite. Desi am iesit din bransa manelistilor, stiu ca toti au firme si tot ce se cumpara – masini, case – se cumpara pe firme. Este inca un circ. Eu zic ca impozitele mai mari sa fie la cei de la varf”, a spus Costi Ionita.

Mult mai scurt in declaratii a fost Adrian Minune. „Respectam decizia domnului Boc. Mergem inainte”, a declarat pentru MEDIAFAX Adrian Minune.

Emil Boc a afirmat, intr-o conferinta de presa, sambata, ca interpretii de manele vor fi tratati ca restul cetatenilor, acestia fiind nevoiti sa plateasca impozite pe veniturile obtinute. „Se poate face prin controale indirecte, care vor permite ca si manelistii sa fie tratati ca toti cetatenii acestei tari si sa plateasca impozite si taxe legale. E problema Finantelor sa stabileasca modul in care se face aceasta impozitare, dar exista metoda controlului indirect”, a afirmat Emil Boc.

El a spus ca orice contribuabil din Romania care realizeaza venituri trebuie sa plateasca un impozit aferent la bugetul de stat. „Acum se elaboreaza normele de aplicare a Codului Fiscal, aprobat prin ordonanta de urgenta. Cel care face acest lucru e seful ANAF. Normele vor fi aprobate prin ordin, pana la sfarsitul lunii august”, a afirmat premierul Emil Boc. (Mediafax)

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here