În 2015, doar un sfert dintre companiile care au avut profit a susținut sectorul nonprofit folosind „facilitatea fiscală 20%”

0
352

Te-ai gândit vreodată cum ar arăta lumea dacă toate lucrurile ar fi făcute pe jumătate? Dar pe un sfert? În baza Legii Sponsorizării și a Codului Fiscal, societățile comerciale ar fi putut să direcționeze, în anul 2015, peste 375 de milioane de euro către sectorul neguvernamental. În realitate, doar 23% dintre companiile care au plătit impozit pe profit au folosit această facilitate fiscală, deși nu implică niciun cost pentru contribuabili. Chiar dacă suma totală direcționată a crescut cu 26% față de anul precedent, ea reprezintă doar 42% din suma totală care putea să ajungă la sectorul neguvernamental.*

Pe baza unor cifre oferite în exclusivitate de ANAF, Fundația HOSPICE Casa Speranței, EY România și Asociația pentru Relații Comunitare au prezentat, în cadrul unei conferințe, date concrete cu privire la felul în care a fost folosită în România „facilitatea fiscală 20%”.

Potrivit datelor furnizate de ANAF, în 2015, 150.541 de societăți comerciale au realizat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcţionat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege, peste 375 de milioane de euro ar fi putut susține domenii cheie precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 34.811 dintre aceste companii, reprezentând 23% din total, au înregistrat cheltuieli de sponsorizare, mecenat sau cu burse private, suma totală direcționată către ONG-uri fiind de aproape 157 de milioane de euro”, a precizat Laszlo Bodor – Director de Fundraising și Comunicare al HOSPICE Casa Speranței.

*Potenţial estimat de HOSPICE Casa Speranţei, EY România și ARC pe baza analizei datelor privind cifra de afaceri și impozitul pe profit pentru peste 129 de mii de companii și extrapolarea rezultatelor obţinute la datele furnizate de ANAF

Tot în cadrul conferinței, Mihaela Vasilescu – Tax Manager EY Romania – a anunțat că anul 2016 a venit cu o noutate importantă. Mai exact, în loc de 0,3%, firmele pot să scadă din impozitul pe profit sumele acordate ca sponsorizări în limita a 0,5% din cifra de afaceri. Această schimbare are un impact pozitiv asupra sumelor ce pot fi direcționate către mediul neguvernamental.

Întregul proces, alături de pașii necesari, este pus la dispoziția tuturor companiilor pe 20.hospice.ro, în secțiunea „Inițiative”.

Inițiatorul acestei campanii de informare, HOSPICE Casa Speranței, este organizația care a introdus în România conceptul de îngrijire paliativă și este cea mai mare fundație din țară care oferă gratuit servicii specializate de acest tip. În cei 24 de ani de existență, HOSPICE a adus alinare și speranță pentru peste 20.000 de copii și adulți cu boli incurabile. HOSPICE crede în îngrijirea paliativă ca drept al omului, iar viziunea organizației este ca în România toți pacienții cu boli incurabile să beneficieze de servicii adecvate de îngrijire paliativă, la momentul potrivit. Organizația are două centre cu servicii integrate, în Brașov și București, și echipe mobile în Făgăraș și Zărnești, pentru îngrijirea persoanelor diagnosticate cu boli incurabile.

LĂSAȚI UN MESAJ