Heidi, Santal si Zewa, brandurile in care romanii au cea mai mare incredere

0
946
rafturi-supermarket

Ciocolata Heidi este brandul in calitatea caruia romanii au cea mai mare incredere, urmat de Santal si Zewa, in timp ce Coca-Cola, Pepsi si Kinder sunt asociate cu traditia, iar lactatele Pilos si uleiul Promienna, marci private ale Lidl, au cel mai bun raport calitate/pret, potrivit datelor GfK.

Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers analizeaza cinci piloni in functie de care consumatorii romani cumpara produse de larg consum si le diferentiaza de restul jucatorilor din piata: notorietatea marcii, capacitatea lor de a face consumatorul sa se simta bine, increderea in calitate, traditia marcii si raportul bun calitate/pret.

Astfel, Heidi detine prima pozitie printre marcile de bunuri de larg consum in a caror calitate romanii au cea mai mare incredere, urmata de Santal (bautura racoritoare), Zewa (hartie igienica), Granini (bautura racoritoare) si Bel Vita (biscuiti), anunta Mediafax.

„In topul privind increderea in calitatea marcii, Heidi se diferentiaza foarte puternic in special pe atributele privind increderea deplina pe care consumatorii o au in aceasta marca si prin faptul ca satisface asteptari foarte inalte. Urmatoarele doua clasate se diferentiaza pe atributele de calitate excelenta si increderea mai mare pe care consumatorii o au in ele in comparatie cu alte marci”, se arata in raportul GfK.

Notoritatea se refera la prezenta si disponibilitatea brandului, la varietatea sortimentatiei, la noutati si lansari de produse, la campaniile de comunicare, dar si la felul in care acesta interactioneaza sau dialogheaza cu consumatorii sai, iar increderea intr-o marca se traduce prin calitate si traditie, elemente esentiale in decizia de cumparare, precizeaza GfK.

„Ce este o marca? Toate ideile, amintirile si sentimentele care se nasc in noi de fiecare data cand ne gandim la un anumit brand. Atunci cand aceste asociatii mentale fac respectivul produs sau serviciu mai relevant, mai interesant sau mai convingator decat pe cele ale competitorilor, acestea creeaza valoare. Iar valoarea misca produsele de pe raft. in plus, continua optimizare a portofoliilor si pozitionarea corecta a brandurilor in segmentul potrivit de pret si cu atributele care raspund unei nevoi reale a consumatorilor sunt cele mai bune strategii de diferentiere”, a declarat Gabriela Luca, market strategy advisor al GfK Romania.

A doua componenta importanta in construirea increderii este esenta marcii, inteleasa ca fiind o marca cu traditie, pe care consumatorii o cunosc de o lunga perioada de timp. La acest capitol, Coca-Cola si Pepsi detin primele pozitii, urmate de Kinder (ciocolata), Joe (napolitane) si Jacobs (cafea).

in ceea ce priveste marcile private, GfK mentioneaza ca acestea nu se diferentiaza prin notorietate, ci prin raportul calitate/pret.

„Marcile private sunt prezente de mai putina vreme pe piata, de aceea ele inca nu se diferentiaza in termeni de traditie sau de notorietate a marcii. Se pozitioneaza insa in top pentru caracteristicile care se refera la raportul bun calitate/pret. Cele doua marci private pe care le regasim in top cinci pe acest pilon sunt Pilos si Promienna”, arata raportul.

Studiul GfK National Brands & Private Labels Drivers a fost realizat online pe 1.000 de respondenti si au fost investigate individual 100 de marci de produse la larg consum. in total, au fost obtinute 7.500 de evaluari de marci. Selectia marcilor a fost realizata pentru toate segmentele de pret (premium, mainstream, economic, marci private cu valoare adaugata si marci private din segmentul economic).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here