Formarea continua si eficienta accesului la piata

0
956

Recent, Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti (CCIB) a organizat masa rotunda „Formarea continua si eficienta accesului la piata”, eveniment care s-a adresat reprezentantilor departamentelor de resurse umane din companii si ai agentiilor de recrutare a fortei de munca.

Prin organizarea acestui eveniment, cu profund caracter interactiv, Camera bucuresteana si-a propus realizarea unei evaluari generale a starii de fapt si identificarea nevoilor urgente de formare ale firmelor, care sa permita adaptarea programului sau de formare profesionala la cerintele reale ale pietei.

In deschidere, presedintele CCIB, prof. univ. dr. ing. Sorin Dimitriu, a prezentat proiectul Camerei bucurestene de a organiza, impreuna cu o universitate de prestigiu din afara tarii, un program de formare postuniversitar care sa raspunda nevoilor identificate la nivelul mediului de afaceri romanesc si in concordanta cu tendintele in ceea ce priveste formarea pe toata durata vietii manifestate pe plan european. Presedintele Camerei bucurestene a subliniat necesitatea cresterii calitatii invatamantului postuniversitar, concomitent cu adaptarea curriculei la caracterul interdisciplinar al ariilor deschise de marile provocari ale societatii, cum ar fi dezvoltarea durabila, gestiunea riscurilor sau managementul schimbarii.

Prof. univ. dr. Maria Niculescu, consultant international si profesor invitat la Conservatorul National de Arte si Meserii din Paris (Franta) a vorbit participantilor despre dinamica nevoilor de formare continua in actualul context concurential international, subliniind ca raspunsul intreprinzatorilor la noile forme pe care le capata concurenta necesita stapanirea unor noi instrumente de politica si de decizie strategica si operationala, ceea ce impune atat cunoasterea in timp real a acestor evolutii, dar si pregatirea continua a salariatilor pe toate treptele organizatorice.

Managementul eficientei energetice, formarea personalului ce activeaza in cerectare-dezvoltare pentru a se adapta exigentelor pietei (identificare, castigare si pastrare clienti, promovare produse etc.), dezvoltarea de competente antreprenoriale, dar si de competente stiintifice si tehnice sunt cateva dintre zonele in care a fost identificata nevoia de formare profesionala.

In perioada urmatoare prin metode specifice (focus-grup, workshop, cercetare pe baza de chestionar) se va definitiva analiza pietei pentru a se identifica cererea de formare si a se stabili, ulterior, curricula programului de formare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here