Finalizarea pasajului Mihai Bravu-Splaiul Unirii a fost atribuita companiei Astaldi

0
108
muncitori-constructie-santier

Primaria Capitalei a atribuit grupului italian Astaldi un contract de 155,7 milioane lei (35 milioane euro), inclusiv TVA, pentru finalizarea lucrarilor la pasajul suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii, proiect inceput de Romstrade, firma detinuta de Nelu Iordache, si reziliat in luna decembrie.

„Obiectivul general al proiectului este acela de a continua programul de optimizare cu posibilitatea realizarii unui pasaj rutier suprateran prin care sa se realizeze o legatura rutiera mai rapida intre soseaua Mihai Bravu si Splaiul Unirii. Scopul proiectului il reprezinta descongestionarea traficului din zona intersectiei soseaua Mihai Bravu – Splaiul Unirii – Calea Vacaresti”, se arata in anuntul de atribuire al institutiei.

Contractul a fost atribuit la finele lunii august, prin licitatie restransa accelerata, asocierii Astaldi Spa – Astalrom SA, ambele parte a grupului italian de constructii.

Primaria a primit trei oferte pentru acest proiect, estimat initial la 126,9 milioane lei, fara TVA.

Termenul pentru finalizarea lucrarilor este de 15 luni de la data atribuirii contractului.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a declarat la sfarsitul lunii iulie ca in perioada august-septembrie incep sau reincep lucrarile la pasajul suprateran Mihai Bravu, pasajele subterane Piata Presei Libere si Piata Sudului, iar pana la sfarsitul anului, si la pasajul denivelat suprateran Grigorescu-Splai Dudescu.

Contractul pentru executarea pasajului suprateran Mihai Bravu – Splaiul Unirii a fost reziliat in decembrie. Primarul general Sorin Oprescu a precizat atunci ca a incheiat contractul incheiat cu Romstrade, societatea care trebuia sa construiasca pasajul Mihai Bravu-Splaiul Unirii, proiectul pasajului fiind in faza de expertiza.

Romstrade apartine omului de afaceri Nelu Iordache, trimis in judecata la sfarsitul lunii aprilie intr-un dosar privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nadlac – Arad si afla in prezent in detentie.

Lucrarile la pasajul suprateran au inceput in ianuarie 2011, contractul atribuit Romstrade la finele anului anterior avand o valoare de 96,8 milioane lei, fara TVA.

La sfarsitul lunii ianuarie 2013, municipalitatea a primit din partea consilierilor generali dreptul de a contracta servicii de consultanta, asistenta si reprezentare juridica pentru a identifica posibile creante rezultate in urma rezilierii contractului cu compania controlata de Nelu Iordache.

Astaldi este unul dintre cei mai activi constructori pe piata locala, printre proiectele de referinta numarandu-se Arena Nationala, Pasajul Basarab si Magistrala 5 a metroului bucurestean, precum si constructia unor tronsoane de autostrada.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here