Dan Puric in Mercedes-Benz: Ghidul Excelentei – atunci cand "elita" provoaca "excelenta"

0
113
dan-puric-oglinda

dan-puric-oglindaConceptul de ”elita” propus in locul celui de “excelenta” – intr-un dialog autentic cu efect tonifiant
Teme sociale, memorie culturala, orizont spiritual sau fenomen artistic: subiecte nascute dintr-o nevoie vitala de angajare intelectuala si spirituala

Seria de interviuri Ghidul Excelentei: parte a platformei Mercedes-Benz: Ghidul Excelentei ( www.mercedes-benz.ro/GhidulExcelentei)
Mercedes-Benz: Ghidul Excelentei – o serie de manifestari autohtone menite sa vorbeasca despre ideea de excelenta si sa aduca aminte de promisiunea lui Gottlieb Daimler „The best or nothing”
Povestea marcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfectiune, fascinatie si responsabilitate.

Seria de interviuri Ghidul Excelentei continua cu un dialog in exclusivitate, in care actorul si regizorul Dan Puric propune conceptul de „elita” in locul celui de „excelenta”. Un dialog cu Dan Puric nu este o simpla discutie in care fiecare persoana isi expune comod si suficient parerea sau credintele.
Mai exact, indiferent de subiectele abordate – de la teme sociale, memorie culturala, orizont spiritual sau fenomenul artistic – intalnirea cu Dan Puric are un efect dizlocant.
Poti sa nu fii de acord cu Dan Puric in anumite privinte sau poti aprofunda prin descoperirea unor optiuni comune propria cale. De fiecare data, insa, spectatorii unui asemenea interviu vor fi asezati in fata unei noi perspective. Ca si cum intrebarile pe care Dan Puric le adreseaza la randul sau dezmortesc mintea si o directioneaza catre un orizont neglijat pana in acel moment.
Atunci cand „elita” provoaca conceptul de „excelenta”
Dialogul cu Dan Puric a dinamitat chiar miezul tematic al interviului: conceptul de „excelenta”. in loc sa accepte pur si simplu conventia intrebarilor propuse, Dan Puric a ales calea chestionarii acestor interogatii.
,,in primul rand, imi pare putin straniu cuvantul excelenta si cred ca este genul de  cuvant care protezeaza sau incearca sa dubleze cuvantul elita,” a precizat Dan Puric in cadrul interviului.
Astfel, primul amendament a avut in vedere conceptul „excelentei”, in locul caruia propunea conceptul de „elita”.
Dialogul construit in cadrul acestui interviu s-a desfasurat intr-un firesc neobisnuit, descoperind sensul elitei si functia acesteia. Mai mult, prin exemplele oferite de Dan Puric, a fost reperat profilul elitei romanesti – atat a celei din trecutul tarii, cat si a celei contemporane. De asemenea, am aflat cum trebuie reperata intr-un mod fertil elita artistica si care sunt cei care au decoperit faptul ca discursul artistic construit de Dan Puric poate deveni reper al artei dramaturgice.
Desi intregul dialog a pus sub semnul intrebarii conceptul „excelentei”, directionand atentia asupra intelegerii conceptului de „elita”, intalnirea cu Dan Puric a avut efectul tonifiant pe care doar cei care stiu sa vada dincolo de conventii il pot oferi. O privire care – fie ca vorbim despre elita, fie ca vorbim despre excelenta – indica acea zona in care se afla acestia.
Dan Puric: actor si regizor
Dan Puric este inventatorul unui limbaj unic de comunicare teatrala, creat prin alaturarea unor forme spectaculare diferite: pantomima clasica si comportamentala, dans popular romanesc, rusesc, step, tango, flamenco, balet, dans contemporan, arte martiale, pe care maestrul le foloseste ca vehicul de trasmitere a unor idei, trairi, sentimente, oferind spectacolului o forma originala, o viziune regizorala noua care se adreseaza unei categorii largi de public. Este vorba despre acel public, care indiferent de varsta, are acces la un anumit tip de informatie simbolica si metaforica. Este un limbaj ale carui conotatii se regasesc in cotidian si real fara a banaliza insa arta teatrala.
Dan Puric semneaza regia si conceptia spectacolelor „Pantomimia”, „Toujour L`Amour”, „Costumele”, „Made in Romania”, „Hic sunt leones”, „Cei 150”, „Don Quijote” si este protagonistul one-man-show-ului „Vis”.
Cu aceste spectacole el a probat unicitatea, valoarea si forta artistica a acestui limbaj in peste 36 de state ale lumii (Austria, Irlanda, Germania, Elvetia, Iugoslavia, Coreea de Nord, S.U.A., Franta, Israel, Ungaria, Macedonia, Egipt, Italia, Australia etc).
Colectia de interviuri Ghidul Excelentei va fi completata succesiv cu ajutorul unei serii de personalitati care vor lua parte la acest proiect in urmatoarea perioada. Interviurile pot fi vizionate online pe website-ul Mercedes-Benz Romania, la adresa: www.mercedes-benz.ro/GhidulExcelentei.
Interviul cu Dan Puric poate fi accesat direct folosind link-ul: http://www.mercedes-benz.ro/content/romania/mpc/mpc_romania_website/rong/home_mpc/passengercars/home/world/excellencyguide/interview/dan_puric.html.
Platforma Mercedes-Benz: Ghidul Excelentei
Ghidul Excelentei face parte din platforma Mercedes-Benz: Ghidul Excelentei si reuneste in cadrul sau o serie de manifestari menite sa vorbeasca despre ideea de excelenta si sa aduca aminte de promisiunea lui Gottlieb Daimler ,,The best or nothing”.
Mercedes-Benz: Ghidul Excelentei cuprinde alaturi de seria de interviuri Ghidul Excelentei si sectiunile TIFF 2011, EFFIE 2011 si Mercedes-Benz si Cercetasii Romaniei: Gata oricand!
Mercedes-Benz Romania a lansat in 2010 Ghidul Excelentei, o colectie de interviuri cu personalitati marcante ale spatiului social-cultural autohton. Acest proiect reprezinta un demers firesc de cautare a excelentei alaturi de oameni care pe parcursul activitatii lor profesionale au dat dovada de excelenta si care s-au remarcat atat in spatiul romanesc, cat si la nivel international printr-un set riguros de valori si principii.
in cadrul acestui demers, Mercedes-Benz Romania a strans parerile unor oameni de prestigiu, care incontestabil, se raporteaza la cele mai inalte standarde. in cele din urma, Ghidul Excelentei poate reprezenta o sursa de inspiratie pentru orice spectator al seriei de interviuri.

Povestea marcii Mercedes-Benz: pasiunea pentru perfectiune, fascinatie si responsabilitate
Dintotdeauna, Mercedes-Benz a cultivat un set de valori prin care a dat dovada pe parcursul timpului de excelenta. Mai mult, povestea marcii Mercedes-Benz este una despre pasiune. Pasiunea pentru perfectiune, fascinatie si responsabilitate.
Iar cele trei valori reprezinta impreuna promisiunea pe care Mercedes-Benz o face tuturor celor care si-au manifestat pasiunea pentru excelenta marcii germane. Astfel, perfectiunea este cea care garanteaza confortul, calitatea si siguranta autovehiculelor. Fascinatia este cea prin intermediul careia Mercedes-Benz vorbeste despre sportivitate, stil si design. De asemenea, Mercedes-Benz a cultivat pe parcursul istoriei sale, care se confunda cu cea a automobilului, responsabilitatea prin inovatie, sustenabilitate si grija pentru clientii sai.
Mai multe detalii despre Mercedes-Benz sunt disponibile la adresele: www.mercedes-benz.ro si www.media.mercedes-benz.ro.

Gabriel Craciun

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here