Cutia de viteza manuala este alegerea optima pentru soferul unui camion

0
225

Conform specialistilor din domeniul auto, dar si soferilor experimentati care sunt obisnuiti cu un mediu de lucru ce le ridica diverse probleme prin denivelarile aparute la nivelul solului, cutia de viteza manuala este alegerea perfecta pentru camioane .

Controlul deplin. In primul rand, cutia de viteza manuala este apreciata pentru ca ofera un control excelent soferului, caci daca nu se lucreaza intr-un mediu comun, necesitatea de a genera o putere mai mare in timpul manevrarii camionului este tot mai des intalnita.

Controlul deplin al camionului reprezinta dorinta oricarui sofer cu experienta, care cunoaste graiul motorului si stie cu exactitate care sunt momentele in care ii poate forta capacitatea sau cand trebuie sa se adapteze limitarilor impuse de autovehicului pe care il conduce.

Productivitatea la cutia de viteza manuala

Economia de combustibil pare a fi un aspect ce inclina balanta tot spre cutia de viteza manuala, insa conditia este ca soferul camionului sa posede experienta necesara in manevrarea transmisiei manuale.

Productivitatea a reprezentat de multe ori un subiect aprins de discutie intre soferii de camioane. Unii dintre ei spun ca productivitatea scade de fiecare data cand piciorul este luat de pe acceleratie, in timp ce altii afirma faptul ca o data cu trecerea anilor, schimbarile de putere vor fi la fel de usor de gestionat cu ajutorul cutiei manuale.

Asadar, studiul de caz conform caruia se reduc de la patru la sapte secunde pe mila in cazul optiunii pentru cutia automata poate fi demontat, insa doar daca ne raportam la un sofer care utilizeaza transmisia manuala de o buna perioada de timp, in ture de cel putin opt ore pe zi intr-un mediu de lucru imprevizibil.

Utilizarea cutiei de viteza manuala

Inaintarea pe suprafetele periculoase. In cazul in care este vorba despre un autovehicul suficient de incarcat, schimbarea manuala intr-un unghi abrupt ofera riscuri importante pentru sofer si cei din jurul sau In acelasi timp, cutia de viteza automata permite pastrarea camionului si inaintarea lui pe deal prin simpla crestere a presiunii aplicate pe pedala de acceleratie. In cazul in care soferul nu este suficient de dibace, avantajul trece de partea transmisiei automate. Totusi, experientele soferilor au demonstrat faptul ca transmisia automata nu se comporta foarte bine in conditiile meteorologice impuse de anotimpul iarna, in special de gheata.

Fiabilitate. Specialistii din domeniu au demonstrat faptul ca mult mai multe modele cu transmisii automate manifesta defectiuni de natura electrica. De asemenea, ele sunt cunoscute pentru ca se uzeaza intr-un ritm mult mai alert decat camioanele cu transmisii manuale, care sunt conduse de soferi mult mai experimentati.

Procesul de recrutare al soferilor. Am stabilit care sunt avantajele si dezavantajele pe care le experimenteaza fiecare sofer in parte, direct proportional cu gradul sau de experienta. Insa, cand vine vorba despre companiile care isi doresc sa recruteze personal pentru manevrarea camioanelor pe suprafete problematice, alegerea este influentata de resursele pe care aceasta este dispusa le investeasca atat in camioane, cat si in salariile angajatilor.

Este natural faptul ca un sofer calificat, care apreciaza cu finete schimbarile necesare la manevrarea unei cutii manuale, va solicita un salariu mai mare. De asemenea, utilizand cutii automate, companiile pot miza pe soferi cu mai putina experienta auto. Nu il in ultimul rand, complexitatea redusa a transmisiilor manuale le transforma intr-o optiune mult mai putin costisitoare, dovada fiind faptul ca un mecanism automat poate costa cu aproximativ 6.000 $ mai mult decat unul manual.

LĂSAȚI UN MESAJ