Campania de promovare a filmului Visul lui Adalbert, semnata FRIENDS Advertising

0
649
Visul-lui-Adalbert_1

Visul-lui-Adalbert_1Agentia full – service FRIENDS Advertising a realizat campania de comunicare pentru filmul Visul lui Adalbert, in regia lui Gabriel Achim. Campania s-a desfasurat in perioada mai – iunie si a durat 3 saptamani. Colaborarea dintre FRIENDS Advertising si Gabriel Achim a pornit de la o prietenie care dureaza de cativa ani.

”Am multi prieteni printre agentiile de advertising si ma gandeam, cu oarecare temeri, cu cine voi lucra la campania filmului. Singurul lucru pe care il cautam, in afara de de talent, era entuziasmul. Pentru ca tot asta puteam sa ofer si eu. Din fericire si inexplicabil, lui Sorin i-a placut filmul”, spune Gabriel Achim, regizor Visul lui Adalbert.

Conceptul campaniei trebuia sa fie unul puternic pentru a contracara ideea generala ca Visul lui Adalbert este “inca un film despre comunism”. Astfel, s-a ajuns la conceptul de “Interzis”, care a starnit reactii diferite in randul publicului.

“Sorin mi-a trimis cateva intrebari in engleza, din care o sa amintesc una:  “What is the desire, belief, fear or attitude that helps us address them?” Iar eu am raspuns ceva de genul: “Pai cum asa? Era video. si era mingea de 35 si frunza. Lacatus, Duckadam… Ma rog, mai e si alergia asta cu “iar un film despre comunism!!!”, pe care hai s-o intoarcem in favoarea filmului. Asa cum primul lucru despre anii ’80 care imi trece prin cap nu este ca stateam la coada sau ca se lua curentul, ci cu totul altul, unul afectiv. Eu ma gandesc la o colega din generala – Loredana – care avea un frate fotbalist la Steaua Mizil si care ii aducea postere cu CC Catch si bomboane gumate din turneele cu echipe din divizia B din RDG. N-aveai cum sa nu o iubesti, nu?” Noi asa am lucrat, afectiv si cu entuziasm”, povesteste Gabi Achim, regizor Visul lui Adalbert.

„A fost unul din briefurile pentru care un creativ depune acatiste. Am trecut, rand pe rand, cu ideile prin Duckadam, Steaua, umor negru, glume cu soacre, glume cu parintii nostri, Woody Allen, autoturisme Aro, video-recordere si tot parea ca se poate mai bine. E o comedie care trateaza atat de multe subiecte incat orice mic spoiler nu te poate duce decat si mai mult in ceata. Asa ca, la urma urmei, am decis sa tratam promovarea filmului in acelasi stil in care filmul trateaza anii ’80 din Romania. Cu o ironie care ne face sa intram putin in atmosfera vremurilor”, declara Vladi Paunescu, copywriter FRIENDS Advertising.

Executiile de care a beneficiat campania includ: online, TV, print, radio, outdoor.

Echipa care a contribuit la realizarea campaniei:

Din partea FRIENDS Advertising: Agi Iota – Senior Art Director, Vladi Paunescu – Copywriter, Cristiana Cliseru – Account Executive, Sorin Tranca – Creative Director. Din partea Visul lui Adalbert: Gabi Achim – Regizor, Paul Gusa – Project Manager. FRIENDS Advertising a fost infiintata in 2003, in jurul echipei creative Sorin Tranca – Bojan Spasic, cu o experienta de lucru in aceasta formula de aproape 14 ani. Nascuta sub semnul creativitatii unor seniori in publicitate, FRIENDS si-a intarit in timp aceasta pozitionare si lucreaza la consolidarea ei pe principalele zone ale comunicarii.

Doar in ultimii 3 ani FRIENDS a deservit in jur de 30 clienti, printre care: Unilever (Dero, Knorr, Delikat, Sunsilk, Omo, Dove, Rexona, Axe – dar si proiecte de Trade Marketing), SIBEX, Canon Photo-Video CEE (cont regional), Tina R, Medrom, Intersnack, Euro 26, Gealan, Siemens Romania, Libra Bank, Fundatia Copii Sanatosi, Porsche Bucuresti Vest 2, Valrom, Eclipse Sat Londra, Fan Courier, European Drinks, tiriac Imobiliare, Adama, Sensiblu, Dimri International, Raiffeisen Evolution, ITV Rusia, Titanmar, Monopoly Media, Rigips, Say Shops, PSI Swaziland, A&D Pharma, Romfelt Real Estate, Cris-Tim, F64, Let’s Do It Romania.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here