ANCOM impune informarea utilizatorilor in cazul apelurilor si mesajelor cu suprataxa

0
796
telefon

ANCOM a anuntat miercuri intrarea in vigoare a unor noi obligatii privind informarea utilizatorilor in legatura cu tarifele pentru apeluri sau mesaje catre numere prin care sunt oferite servicii de continut cu valoare adaugata – jocuri, concursuri, suport tehnic, horoscop sau aplicatii pentru mobil, informeaza Mediafax.

„Pentru a evita taxarea nedorita, abuzurile sau fraudele asociate accesarii serviciilor cu valoare adaugata, obligatiile impuse de ANCOM prevad faptul ca utilizatorii trebuie sa primeasca informatii clare despre tariful aplicabil si modalitatea de tarifare a apelului sau a mesajelor SMS/MMS de fiecare data cand li se comunica numarul intern de retea sau national ori codul scurt aferent serviciului cu valoare adaugata (inainte de furnizarea serviciului), precum si la momentul initierii serviciului si pe parcursul utilizarii acestuia”, arata Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), intr-un comunicat.

Astfel, in cazul serviciilor cu valoare adaugata accesate prin apeluri vocale, utilizatorii vor asculta la initierea apelului, inainte de livrarea continutului, un mesaj de intampinare cu informatii despre tariful aplicabil, modalitatea de tarifare – pe apel sau pe minut, precum si durata minima care va fi tarifata, daca este cazul. Daca utilizatorii acceseaza astfel de servicii prin trimiterea mai multor mesaje SMS/MMS, ei vor primi din partea furnizorului mesaje cu informatii despre tariful serviciului cu valoare adaugata, detaliile serviciului si eventualul tarif al mesajelor de informare.

in cazul serviciilor furnizate prin SMS-uri/MMS-uri recurente, utilizatorii trebuie sa fie informati asupra faptului ca taxarea ulterioara se va realiza fara a mai fi necesare alte actiuni din partea lor, dar si asupra frecventei primirii mesajelor si asupra mecanismului de dezabonare. in aceasta situatie, utilizatorii vor primi din partea furnizorilor mesaje de informare atat inainte de accesarea serviciului si in procesul de comanda, cat si pe intregul interval de timp in care serviciul cu valoare adaugata este activat.

„in cazul in care mesajele de informare transmise de furnizori utilizatorilor sunt taxate, costurile acestora nu vor depasi tarifele pentru apelurile sau SMS-urile/MMS-urile nationale asociate planului tarifar aplicat fiecarui utilizator”, mentioneaza ANCOM.

Detaliile privind consumul de servicii cu valoare adaugata oferite prin intermediul numerelor interne de retea sau nationale, precum si al codurilor scurte, se vor regasi pe facturile emise de furnizori.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here