8 pasi pentru optimizarea eficienta a ratei de conversie!

0
27

In era digitala, daca esti pe internet existi. Si tot asa te transformi intr-un brand daca lucrezi cu cine trebuie, are inspiratie si dorinta sa te transforme intr-un nume care sa se bucure de primele pozitii din paginile lui Google.

Insa pentru asta, trebuie sa iti optimizezi rata de conversie. Adica sa pui cap la cap multiple actiuni, atat de marketing traditional, cat si digital, optimizare SEO, promovare Social Media, cat mai ales de web design si copywriting.

Strategia de creare a unui site trebuie sa-l includa, chiar din primele momente, pe client. Sa i te conformezi in functie de profil, de domeniul in care activezi si sa incerci sa ii oferi cea mai buna si de calitate informatie, intr-un mod rapid si natural. Informatia trebuie sa fie cat mai vizibila, astfel incat clientul sa nu piarda mult timp pentru a repera ceea ce il intereseaza. Pentru ca acesta nu are timp si nici dorinta. Pentru ca stie ca el este important si ca scopul tau este sa ii trezesti nevoi si dorinte si sa il faci sa cumpere de la tine. Sa ii oferi motive prin care sa capete incredere in tine, iar mesajul pe care il prezinti sa fie clar, concret, axat pe beneficiile tale.

Si pentru ca optimizarea ratei de conversie este un subiect aprins, intens dezbatut, si pe Internet sunt tot felul de articole “how to”, specialistii de la iAgency, agentie interactiva cu peste 10 ani experienta, iti ofera cateva sfaturi importante si corecte despre cum poti atrage de partea ta si mai multi vizitatori care sa se transforme in clientii tai.
Ce este optimizarea ratei de conversie si cum o transformi intr-un succes pe toata linia

Simplu! Printr-o strategie care sa tina cont de web design, optimizare SEO, copywriting si psihologie a consumatorului, imbinate pentru a obtine cele mai bune rezultate. Si urmarind acesti pasi:

1.Directioneaza-ti vizitatorul catre actiunea pe care ti-o doresti prin web design si navigabilitatea site-ului – un user intrat pe site-ul tau, cauta informatii despre beneficiile pe care i le poate aduce ceea ce tu comercializezi, spre exemplu. Ca sa fie un adevarat succes, pune-ti urmatoarele intrebari: design-ul pe care l-ai ales il indreapta pe vizitator catre actiunea pe care o doresti?, site-ul are un design clar si usor de parcurs?, sau vizitatorul se rataceste pe el?, se incarca repede?, ai informatie de un real interes pentru el? Etc. Si daca reusesti sa raspunzi cat mai obiectiv la ele, felicitari. Stii ce ai de facut.

2.Creste-ti credibilitatea site-ului – prin crearea unei conexiuni cu utilizatorul si prin a-l incura pe acesta sa iti ofere un feedback.

3.Ai grija ca site-ul sa fie adaptat pentru toate dispozitivele – astazi clientii se documenteaza de pe telefonul mobil si fac achitizii de pe desktop. Tocmai de aceea este important ca site-ul tau sa fie adaptat (responsive) pentru orice dispozitiv de pe care este accesat.

4.Ofera mai multa personalitate site-ului tau prin fonturi unice – care sa se potriveasca cu bannerele, logo-ul, imaginile etc. si sa influenteze credibilitatea ta ca brand.

5.Alege culori vii pentru a influenta actiunile vizitatorilor – pentru ca ele creeaza o dorinta in psihicul uman. Si pentru ca suntem specialisti in webdesign, la iAgency, agentie interactiva, alegem maximum 3 culori contrastante pentru a oferi site-ului tau cat mai mult dinamism.

6.Call to Action plasat vizibil – in functie de tipul site-ului tau, poate sa fie un formular pentru a fi contactat, fie abonare la newsletter, review sau comanda acum.

7.Creaza pop-upuri – pentru ca iti permit imbunatatirea ratei de conversie prin stimularea la o actiune: fie de abonare la newsletter, contact, review sau cumparare de produse/servicii. In crearea de pop-upuri, orice detaliu il poate face pe utilizator sa cumpere produsul/serviciul pe care il oferi. Imbina culorile unic, plaseaza butonul de “call to action”strategic, adauga un testimonial si poate avea un mare impact asupra cresterii ratei de conversie.

8.A/B Testing – adica sa testezi paginile pe care vrei sa ajunga vizitatorul tau. Apoi, in functie de rezultate, sa o alegi pe cea castigatoare.
Apoi, sa stii ca strategiile de optimizare a ratei de conversie trebuie aplicate in functie de context, mai ales ca nu exista o reteta a succesului, valabila pentru toate tipurile de afaceri online. De exemplu, scopul unui magazin online este sa isi vanda produsele/serviciile, insa ale unui site de prezentare a unei companii, poate fi abonarea a cat mai multor persoane la newsletter sau contactarea lor printr-un formular de acest gen.

Optimizarea ratei de conversie este obligatorie pentru oricine urmareste maximizarea veniturilor din PPC si alte modalitati de promovare, cu scopul de a atrage vizitatorii pe site.

Importanta este si optimizarea SEO. Specialistii iAgency, agentie interactiva, acorda foarte mare importanta acestui proces pentru ca este structurat pe 2 paliere – optimizare on page si offp age (crearea de link-uri prin articole, comunicate si postari pe blogul propriu sau pe cele cu mult trafic) pentru ca site-ul tau sa obtina o pozitie cat mai fruntasa in Google.

Apoi, optimizarea ratei de conversie presupune aranjarea tuturor elementelor din paginile site-ului tau, conceperea textelor (strans legata de optimizarea SEO), astfel incat, asa cum spuneam si anterior, vizitatorul sa gaseasca rapid informatiile de care are nevoie, sa navigheze natural, oriunde in site. Iar cu cat optimizarea ratei de conversie este mai buna, cu atat Return of Investment va fi mai bun si mai rapid.

SURSA: http://www.iagency.ro/

LĂSAȚI UN MESAJ